امروز: دوشنبه - 10 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=874

عضو و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

آغاز اجرایی بتن‌ریزی نیروگاه ۲ و ۳ اتمی بوشهر تا یک ماه دیگر توسط روس‌ها/ نیاز به ۱۰ میلیارد دلار بودجه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از آغاز عملیات اجرایی بتن‌ریزی نیروگاه ۲ و ۳ اتمی بوشهر تا یک ماه دیگر توسط روس‌ها خبر داد و گفت: تکمیل نیروگاه ۲ و ۳ اتمی بوشهر به ۱۰ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد در حالی که پروژه‌ای با این حجم سرمایه‌گذاری در هیچ وزارتخانه‌ای دنبال نمی‌شود.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز (یکشنبه30تیرماه) کمیسیون انرژی مجلس از حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مسئولان این سازمان در کمیسیون متبوعش به منظور ارائه گزارش درخصوص آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور خبر داد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گفته صالحی پیشرفت خوبی در زمینه تکمیل نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر صورت گرفته و خوشبختانه به مرحله بتون‌ریزی رسیده است، درواقع عملیات اجرایی بتن‌ریزی نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر تا یک ماه دیگر توسط روس‌ها آغاز می‌شود.

تکمیل نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر به 10 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد

الماسی با بیان اینکه تکمیل نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر به 10 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد، اضافه کرد: پروژه‌ای با این حجم سرمایه‌گذاری در هیچ وزارتخانه‌ای دنبال نمی‌شود بنابراین ساخت نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر بزرگترین پروژه کشور به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

نیروگاه اتمی بوشهر نزدیک به 1000 مگاوایت برق تولید می‌کند

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر نزدیک به 1000 مگاوایت برق تولید می‌کند، افزود: مسئولان سازمان انرژی اتمی درخواست کردند از طریق رایزنی وزارت نیرو و کمیسیون انرژی، حداقل 20درصد قیمت برق خریداری شده از آن‌ها توسط وزارت نیرو به “نرخ صادراتی” محاسبه شود تا بتوانند از طریق منابع بدست آمده ساخت نیروگاه را سرعت دهند.

نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی

دعوت از کمیسیون انرژی جهت بازدید از سایت‌های اتمی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در جلسه با مسئولان سازمان انرژی اتمی درخصوص غنی‌سازی اورانیوم، فعالیت سازمان انرژی اتمی و فعالیت سایت‌های اتمی نیز توضیحاتی داده شد، اظهارکرد: در نهایت از کمیسیون انرژی جهت بازدید از سایت‌ها، همکاری و فکری و کمک برای پیشرفت کارها دعوت شد.

منبع خبر: خانه ملت

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: