امروز: پنجشنبه - 13 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=1569

روابط عمومی دفتر دکتر سکینه الماسی:

زیرساخت‌های سلامت در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های سلامت در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های سلامت در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد.

دکتر سکینه الماسی صبح شنبه در مراسم جشن روز بهورز در عسلویه اظهار داشت: بهورزان خط اول بهداشت هستند و سلامت و بهداشت جامعه بدون نام بهورز نمی‌تواند معنی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان عسلویه در ایجاد تحول ملموس در حوزه سلامت شهرستان، گفت: بی‌شک بهورزی در زمره شغل‌هایی است که دارای جایگاه و منزلت اجتماعی منحصربه‌فردی در عرصه سلامت و بهداشت جامعه است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهورز انسانی است فرهیخته که با توکل بر خدا و ایمانی راسخ و راستین این حرفه را برگزیده و پای در رکاب مبارزه با بیماری و ترویج بهداشت و سلامت نهاده است.

فرماندار شهرستان عسلویه نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز بهورز و هفته دولت، از تلاش‌های مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تشکر و اظهار داشت: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار نیست.

عبدالنبی یوسفی بیان داشت: بهورزان سربازان خط مقدم نظام بهداشتی هستند و باید با تکنولوژی روز دنیا برای مبارزه با بیماری‌ها و حل مشکلات بهداشتی در روستاها و حاشیه شهرها آشنایی داشته باشند و با کنترل صحیح، با تمامی امکانات ورود پیدا کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز اظهار داشت: در عرصه بهداشت زمانی بیماری‌های واگیر مشکل اصلی مردم بوده است.

جاسم زارعی افزود: بر اساس پژوهش‌های وزارت بهداشت در سال ۱۳۶۳، متوجه شدند که مرگ‌ومیرهای با آموزش‌های عمدتاً ساده و مراقبت‌های اولیه قابل‌پیشگیری هستند، همین نتایج باعث تشکیل شبکه‌های بهداشتی و درمانی و تربیت نیروهای اصیل و بومی بهورز با اهداف پیشگیرانه شد.

وی به تشریح برخی از فعالیت‌های بهورزان پرداخت و افزود: امروزه بیماری‌های غیر واگیر در برابر بیماری‌های واگیر قد علم کرده و بهورزان ما باید با به روز کردن اطلاعات خود به دانش و آگاهی‌های لازم، تکمیل فرم‌ها و دیگر اطلاعات در پرونده‌های الکترونیک سلامت، استفاده از فن‌آوری‌های روز و همگام با پیشرفت تکنولوژی، شرایط را به سمت هرچه بیشتر و بهتر کنترل کردن این بیماری‌ها تغییر دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و رفتارهای پرخاشگرانه، زندگی بشر را تهدید می‌کنند و مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت از جایگاه خاصی برخوردار شده است که استرس‌ها و هیجانات خود نیز پایه بسیاری از بیماری‌ها شناخته‌شده و نیاز به مداخله دارند که با ارتقا سطح سواد سلامت آحاد جامعه و تبدیل هر خانه به یک پایگاه سلامت هدف ارتقا سلامت جامعه محقق خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بهورزان، مراقبین سلامت، کارشناسان و مدیران ستاد و مراکز در اجرای موفق طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در سطح شهرستان عسلویه که ۳۰ درصد بالاتر از مورد انتظار کشوری گروه‌های هدف را غربالگری کردند، گفت: این ایثار و مجاهدت همکاران حوزه سلامت، هلال‌احمر و بسیج که بدون هیچ‌گونه چشمداشت و توقعی رقم خورد، برگ زرین دیگری برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهورزان باید مشکلات بهداشتی و مسائل اجتماعی روز را بشناسند و با پویایی و استمرار در کسب علم و مهارت اندوزی، جایگاه خود را ارتقا دهند، نقش‌آفرینی بهورزان در عرصه سلامت باید از گذشته بارزتر و توان علمی آنان نیز همواره باید افزایش یابد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از قبیل موسیقی متنوع، تواشیح، مسابقه، طنز و … در سالن عفاف اخند از توابع شهرستان عسلویه برگزار و طی آن از تمامی بهورزان و بهورزان نمونه با اهدا لوح، شاخه گل و جوایز تجلیل شد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: