امروز: یکشنبه - 9 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=1696

ظرفیت‌های ملی و صنعتی استان در سفره اقتصادی مردم اثری نداشته است

با توجه به ارتقا جایگاه صنعت در جنوب استان بوشهر نباید یک نسخه واحد برای توسعه استان استان پیچیده شود بلکه ظرفیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر میزبان دو دستاورد پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بعداز پیروزی انقلاب اسلامی است که این ظرفیت‌‌های ملی برای مردم استان در سفره اقتصادی مردم هیچ اثری نداشته است.

سکینه الماسی صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه استقرار پارس جنوبی در استان بوشهر این استان را به یک منطقه صنعتی معرفی کرده است اظهار داشت: استان بوشهر که به عنوان قطب صنعت انرژی کشور معرفی شده ولی حال  و روز صنعت در استان خوب نیست.

نماینده مردم شریف جم، عسلویه، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی در استان بوشهر قرار دارد گفت: استان بوشهر مهم‌ترین میزبان دو دستاورد انقلاب اسلامی بعداز ۴۰ سال شامل نیروگاه اتمی بوشهر و پارس جنوبی است.

الماسی با بیان اینکه این دو طرح مهم صنعتی کشور در استان بوشهر در سفره اقتصادی مردم این استان هیچ اثری نداشته است تاکید کرد: باید  اثرگذاری ظرفیت‌های ملی و اقتصادی در استان بوشهر برای مردم این استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با انتقاد از  میزان پرداخت تسهیلات برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر بیان کرد: در کشور ۲۰ هزار واحد صنعتی برای رفع  مشکلات تولیدی ثبت نام کرده‌اند که  ۱۶۷ مورد آن مربوط به استان بوشهر است.

نماینده مردم شریف جم، عسلویه، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادهای واحدهای ثبت نامی تولیدی استان بوشهر نسبت به کل کشور هشت دهم درصد است تاکید کرد: این مهم نشان از جایگاه رشد و توسعه استان بوشهر در بخش صنعت و تولید است که آمارها نشان می‌دهد بین ۵۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان به بخش صنعت و واحد تولیدی این استان پرداخت شده که بسیار ناچیز است.

الماسی استان بوشهر را استانی برای ایجاد اشتغال و تولید منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: این استان با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های مهم تولیدی و اقتصادی ظرفیت مهمی برای اشتغال‌زایی دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه با روندی که در پیش است شرایط جنوب استان تا دو سال آینده متفاوت می‌شود تاکید کرد:  با توجه به ارتقا جایگاه صنعت در جنوب استان بوشهر نباید یک نسخه واحد برای توسعه استان استان پیچیده شود بلکه ظرفیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی گفت: مسئولان غیر بومی در ادارات و دستگاه‌های مختلف پس از مدتی تقاضای نقل و انتقال به موطن خود دارند که این مهم مشکلاتی ایجاد می‌کند از این نظر لازم است در پست‌های مدیریتی در مناطق جنوب استان بوشهر از نیروهای بومی استفاده شود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: